Badriyah – international bellydancer, orientální břišní tanečnice, výuka a vystoupení » Trénujme doma bez ztráty času!

Trénujme doma bez ztráty času!

Znáte to… Vaše lektorka Vám neustále opakuje: „A nezapomeňte si doma zopakovat, co jsme dneska probraly!“ Anebo je v kurzu nějaká slečna, která vždy přijde na hodinu připravená a Vy se cítíte tak trochu mimo, že to nezvládáte… Není čas přece trénovat! To se lehce řekne, že si lze najít denně 10 minut na procvičení prvků, ale kdo se pak má starat o rodinu? Nehledě na to, že pracujete na plný úvazek a ještě k tomu vždy, když příjdete s plnýma taškama domů, tak nádobí opět není utřené a k tomu starší syn zapomenul vyzvednout malou Aničku ze školky! Večeře, domácí úkoly, podepsat žákovskou, vyžehlit prádlo, dát mezitím další várku do pračky, kouknout se na Ulici, přivítat manžela, který hned začne hltat těžce připravenou večeři… A najednou je deset večer a vy si vzpomenete: „no jéjej, zítra jsou tance, že já si zase nic nezopakovala!“

Ale nebojte… je tu řešení, stačí si jen na něj vzpomenout pokaždé, když budete vykonávat základní domácí práce a nebo budete jednoduše koukat na telku :o) Techniku lze krásně procvičovat hned při několika činnostech. Tak třeba takové utírání nádobí! Všelijaké kroužky, osmičky, shimmy lze tančit na místě s kastrolem a útěrkou v ruce! Výhodou tohoto cvičení je  možnost se naučit pohybovat pažemi během trénování techniky prvků pánví nebo hrudníkem. Ale pozor! Ono zase není tak jednoduché dělat osmičku pánví a do toho nezávisle na ni rukama utírat talíř (natož hrnec)! Ze začátku to bude vypadat asi takto: když budete trénovat nějaký kroužek pánví, tak Vám Vaše ruka bude dělat taky kroužek (vhodné při utírání talířů) a když budete trénovat shimmy, tak si vemte do ruky rovnou nějakou skleničku, kterou potřebujete naleštit :o) Ale nebojte, po čase budete schopny tančit jakýkoliv prvek a přitom utírat jakékoliv nádobí. Já se tak naučila pohybovat pažemi při shimmy ;o)

Shimmy – jak na něj?

Nejlépe však lze trénovat shimmy, ať už pánevní, egyptské nebo třeba 3/4, při žehlení! A opět se naučíte pohybovat pažemi! A když dožehlíte a chcete se kouknout po dlouhé době opět na „Růžovku“ nebo si vyzkoušet, zda uhádnete povolání neznámého člověka dříve než Dana Morávková, které to upřímně ze všech čtyř pálí nejvíc, nemusíte přestat s trénováním. Posaďte se na zem, opřete se o ruce a můžete začít trénovat egyptské shimmy. Stačí jen střídavě krčit kolena a naučit se tak synchronizovat pohyb. Stejně tak si procvičíte egyptské shimmy, když si myjete vlasy. Předpokládám ale, že stejně jako já, máte skloněnou hlavu do vany! Pokud si ale myjete vlasy ve sprše, tak prosím Vás raději neshimmujte (češtinářsky hezky zprzněné slovo, že?) nebo uklouznete! Pak se to těžko bude panu doktorovi vysvětlovat :o)

Když už jsme v té koupelně, tak zde mám ještě perfektní radu pro khaleegy fanoušky. Já si osobně vlasy nefénuju, protože mě to nebaví (a taky nemám fén :o)), takže mi buď volně schnou anebo když potřebuji, aby se dříve usušily, tak začnu ve vaně provozovat khaleegy (někdy to je spíše zaar :o)) Jak to tak asi vypadá? No, stojíte před vanou a vlasama pohybujete v kroužcích nebo v osmičkách, občas jen švihnete dopředu a dozadu… voda z vlasů stříká všude kolem, ale pak už jste v takovém transu, že Vás ani rodinný příslušník, který nečekaně přišel do koupelny, nijak nerajcuje :o) To, že si o vás zbytek rodiny myslí, že Vám, po našom, „šrube“, to už je věc jiná… :o) ale khaleegy pohyby vlasama si tak skvěle procvičíte. Jen doporučuji před tímto speciálním vysoušením vlasů rozcvičit si krční svaly. Tady je malá ukázka zaaru v podání Jilliny – tak to vypadá u nás v koupelně, když si suším vlasy :o) (zvuk je mírně pozadu):

Chodíme po bytě sem a tam…

Tak a teď už zbývá jenom ta chůze… Typická situace: jste v kuchyni a potřebujete dojít do ložnice pro čistou utěrku a zase jít zpátky do kuchyně. Jak jdete? Tož normálně, po svých. Ale co takhle se postavit na „pološpičky“, zpevnit tělo a kráčet takhle? Pěkně se Vám zpevní ty správné svaly na nožkách a pak na kurzu nebudete mít problém chodit třeba v hagalle na pološpičkách. A když už jsme u toho, tak chůze na pološpičkách se hodí na delší vzdálenosti (kuchyň – obývák: pokud je nemáte spojené – pak se proběhněte do ložnice), kdežto chůze s 3/4 shimmy nebo s hagallou taktéž na pološpičkách je vhodná na vzdálenosti kratší (kuchyňský dřez – sporák) :o). Myslím to vážně – zkuste to, za chvíli to bude hračka! ;o)

A co takhle jít ven a trénovat tam… nejlepší je na to zima a dlouhý kabát… lze tak na zastávce trénovat hýžďové svaly, aniž by si toho někdo všiml, a nebo zkoušet vlnu břichem. A jestli nemáte dlouhý kabát, tak opět můžete trénovat egyptské shimmy a předstírat, že je Vám hróóózná zima a potřebujete se zahřát :o)

Přeji příjemný trénink!

Badriyah

Tipy a rady mých kolegyň, kurzistek či kamarádek :o)

Pokud máte nějakou vychytávku, jak doma trénujete orientální tanec, klidně mi napište, ať Váš příspěvek můžu dodat k těmto:

:o) Tak jsem se bavila po mailu se svou spolutanečnicí ze skupiny a zjistily jsme, že ještě kromě chůze trénujeme v bytě i otočky. Samozřejmě to většinou schytají hlavně ruce, které jsou otřískané o skříně. Ale v případě mé kamarádky se ničí i tapeta :o) Takže opatrně s otočkama!

:o) Jedna z mých nejlepších tanečnic na kurzu se mi svěřila, že doma trénuje rovnováhu… A to jednuduše tak, že si jen stoupne na jednu nožku… a to i při rozhovoru s přáteli :o)

:o) Jedna má skvělá kolegyně mě pobavila tím, když se mi přiznala, že při tréninku se šavlí na hlavě chodí i na záchod :o))) Tak tomu se říká pořádný trénink!